Minden a céges autókról

Cégautók fenntartása – Költségvetés

2016. október 25. - cégeskocsi

A LeasePlan nemzetközi összehasonlításából kiderül, hogy Európai viszonylatban alacsonyak a gépjárműfenntartás költségei Magyarországon.

Európán belül Hollandiában a legdrágább autót üzemeltetni, míg Németországban és Csehországban jóval alacsonyabbak az autóhoz kapcsolódó kiadások – a gépkocsifenntartás átlagos költsége a különböző európai országban erősen változnak. A LeasePlan CarCost Index tanulmánya 11 európai ország gépjárműbirtokláshoz és -használathoz kapcsolódó kiadásait hasonlítja össze.

A tanulmányból kiderül, hogy egy dízel autó fenntartási költségei Európa-szerte akár 350 euróval is eltérhetnek. A közelmúltban készült felmérés az első példája a gépkocsifenntartás összes költségelemének részletes vizsgálatára, ráadásul az adatokat nemzetközi összehasonlításban vizsgálja. A tanulmány egy alsó-középkategóriás kocsi összköltségének elemeiről ad áttekintést (évente 20 000 megtett km-rel számolva, hároméves időszakot alapul véve). Az index kiszámításához a tanulmányban vizsgált tényezők szolgáltatták, úgy, mint a beszerzési ár, az értékcsökkenés, a biztosítás, a javítási és karbantartási költségek, adók és üzemanyagköltségek. A LeasePlan mintegy 1,55 millió járműből álló flottájából származnak a felhasznált adatok.

A kutatás szerint üzemanyagköltséggel együtt Hollandiában egy alsó-középkategóriás (például VW Golf, Ford Focus, Opel Astra) benzines kocsi átlagos havi fenntartási költsége 660 euró, míg egy dízelé 805 euró. Németországban ez havonta átlagosan 418 euró (benzin), illetve 454 euró (dízel), ami hasonló a Csehországban tapasztalható értékekhez (406 euró, illetve 455 euró). Az Egyesült Királyságban és Svédországban többe kerül autót vezetni. Az értékek erre a két országra nézve előbbinél 600 euró (benzin) és 630 euró (dízel), utóbbinál 582 euró (benzin) és 576 euró (dízel).

koltseg_1.JPG

 

koltseg_2.JPG

 

koltseg_3.JPG

A vizsgálat során kitűnt, hogy minden országban az értékcsökkenés a legjelentősebb költségelem 30-40%-os részaránnyal, amelyet az üzemanyagköltség követ 20-25%-os aránnyal. A magas adókulcsok miatt Európán belül Olaszországban a legmagasabbak az átlagos üzemanyagköltségek. A dízel-benzin összehasonlításban a legnagyobb különbség Svájcban mutatkozik, ahol borsos adót szabnak ki a dízel üzemanyagtípusra annak magasabb NOx- és részecskekibocsátása miatt. Hollandiában ezzel szemben – csakúgy, mint Magyarországon – a dízel literenkénti ára alacsonyabb a benzinénél.

Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója a tanulmány eredményei kapcsán elmondta: „Összességében a tanulmány rámutat arra, amit a LeasePlan ügyfeleinek minden céges gépjárműbeszerzésnél hangsúlyozunk: autóvásárlás és bérlet esetében is a beszerzési áron kívül rengeteg egyéb költséget kell számításba venni és a gépkocsi teljes futamidőre jutó költségét megbecsülni. Ezt céges és magán beszerzés esetében egyaránt érdemes szem előtt tartani”.

Itthoni helyzetkép

Ugyan Magyarország nem szerepel a tanulmányban, de átvizsgálva a hazai költségviszonyokat kiderül, hogy országunk azok közé tartozik, ahol alacsonyabbak az autózáshoz kapcsolódó havi kiadások. A tanulmány feltételrendszerét követve egy alapfelszereltségű alsó-középkategóriás modell esetén átlag 450-460 euró az átlagos havi fenntartási költség. Azonban ha nem egy alapfelszereltségű típust választunk, hanem hozzáteszünk néhány, a céges flottákban is népszerű extrát – például könnyűfém felni, klíma, tolatóradar, beépített navigáció – , akkor bizony a havi költségek máris 500 euró fölé ugranak.

A bejegyzés trackback címe:

https://cegeskocsi.blog.hu/api/trackback/id/tr6411824191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása