Minden a céges autókról

A világ legfurcsább szolgálati járművei

2016. január 27. - cégeskocsi

 Vajon a méteres hófalak, a sivatagi homok, vagy az erős hullámok szabnak határt járműveinknek, vagy még ezek sem? Min és milyen körülmények között közlekedünk, amikor a kötelességünket teljesítjük? A világ legfurcsább szolgálati járműveit gyűjtöttük össze.


gorkorcsolya.jpgSokan úgy képzeljük, hogy görkoris rendőrök biztosan csak a filmekben vannak, pedig a valóságban is találkozhatunk velük. Viszont nem pálmafás sétányokon Miamiban, hanem a több mint 20 milliós lakosú Jakartában. A világ egyik legsűrűbben lakott városában ugyanis görkorcsolyán is a törvényszegők nyomába erednek a hivatalos szervek. A speciálisan erre a szolgálatra kiképzett rendőrök két hónap alatt sajátíthatják el a gördülékeny munkavégzés mikéntjét. Az egyenruhások könnyen tudnak mozogni az óriási forgalomban és embertömegben, így jelentősen rövidebb idő alatt odaérnek a bűntények helyszíneire. 

Hogy a világon egyes járőrök nemcsak két lábon, hanem négy lábon is rójak az utakat, az annyira nem meglepő számunkra, de egyből a csinos britekre, a Central Parkot védő amerikai egyenruhásokra gondolunk, és talán még a hollandiai focimeccsek után határozottan fellépő lovas egységek is előbb jutnak eszünkbe, minthogy Magyarországot említenénk. Pedig nálunk is vannak lovas rendőrök, akikkel nagyobb rendezvényeken, állami ünnepeken és járőrszolgálatuk alkalmával a Margit-szigeten is találkozhatunk. A tömegben és autók között is nyugodtan viselkedő lovak a hosszú, türelmes kiképzés és munka eredményét mutatják.

egyiptom-teve.jpg

Négylábú állatot nem csak az európaiaknak és az amerikaiaknak jutott eszébe szolgálati „járműként” alkalmazni. A gízai piramisoknál érthető módon fokozott rendőri felügyelet szükséges, ám amilyen különlegesek az emberiség történelmének ezen építményei, legalább annyira érdekesek, sőt kifejezetten furcsák a teveháton közlekedő egyiptomi rendőrök is. Nehéz elképzelni, ahogyan vágtatva egy turistacsoport után erednek.

A világ legdrágább rendőrségi autóflottáját nem meglepő módon Dubaiban találjuk. Olyan luxus sportautókkal védik a törvényt a rend őrei, mint a csodás McLaren MP4-12C, az Aston Martin One-77, a Nissan GT-R, a Lamborghini Aventador, a Bugatti Veyron, a Ferrari FF, a Mercedes SLS AMG, az Audi R8 és a hihetetlen sort még a méregdrága BMW M6 Coupéval is folytathatjuk. A fényűző flotta azt mutatja, hogy az arab városban nemcsak sejknek és turistának jó lenni, de közszolgálati munkát is érdemes vállalni.

dubai-police.jpg

 A végeláthatatlan erdők, a számunkra elképzelhetetlenül zord telek az alaszkai rendőrségnek nem szabhatnak határt. A zsaruk a több méteres hóban is forró nyomon járnak, ha felpattannak motoros szánjaikra. Azt gondolnánk, hogy ezek a szánok modern találmányok, ám a négykerekű automobilokkal szinte egyidősek. A különleges terepviszonyokra átalakított autókat már a 20. század első felében is éppúgy alkalmazták szolgálati járműként is, mint manapság.

 Egy buszsofőr élete talán nem lehet túl izgalmas, naponta ugyanazt az útvonalat követve kell megküzdeni az ügyetlen autósokkal és figyelmetlen gyalogosokkal. De mi a helyzet azokkal a sofőrökkel, akik belehajtanak a vízbe buszaikkal? Szerencsére nem hirtelen ötlettől vezérelve teszik ezt, hanem olyan speciális kétéltű járművet vezetnek, amivel földön és vízen is róhatják az utakat és a hullámokat. Budapesten is találkozhatunk ilyen különleges, RiverRide elnevezésű járművel, amit nálunk városnézésre használnak. A Máltán készült, AmphiCoach típusú autóbusz egy Iveco és egy Irisbus alkatrészeire épült, a vízen közlekedést egy egyedi, víz alatti hajtásrendszernek köszönheti. A kétéltűek vezetéséhez megfelelő sofőrt találni nem volt egyszerű feladat, hiszen a körúton még buszként funkcionáló jármű a Duna hullámai közt már hajónak minősül, így ahhoz is megfelelő engedély szükséges.

keteltu-busz.jpg

A furcsa szolgálati járművek sorát egy igazán egyedi darabdal zárjuk: a mindenkori katolikus egyházfő által használt személygépkocsival, a pápamobillal. Több mint 80 éven át a német Mercedes-Benzé volt a megtiszteltetés, hogy elkészítsék a különleges szolgálati járműveket. Első alkalommal 1930-ban egy Mercedes-Benz Nürburg 460 Pullman Saloon típus került ebbe a szerepbe, utoljára pedig egy speciálisan kialakított, páncélozott Mercedes-Benz M-Class terepjárót használt az egyházfő, aminek a fülkéje golyóálló üvegből készült. Idén Őszentsége egy nyitott, golyóálló üvegkabin nélküli, teljesen egyedi Hyundai modellel jelent meg. A dél-koreai márka egy Santa Fét alakított át olyan kabrióvá, melyben kapaszkodók segítik a pápát utazásai során, a hívek üdvözlése közben. A viszonylag kisméretű, sportos autóval könnyebb manőverezni, és mivel a különleges autó külföldi útjaira is elkíséri az egyházfőt, így a modell kiválasztásakor a könnyű szállítás is fontos szempont volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://cegeskocsi.blog.hu/api/trackback/id/tr308301838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ComLo 2016.01.28. 11:42:56

Hát 3 év alatt én egy darab görkoris rendőrt nem láttam Jakartában!

Arról nem is beszélve, hogy a nem túl népes helyi korcsolyás közösség tagjaként, feltünt volna, ha valaki rendőr és ezzel közlekedik.

Amilyen brutális itt a közlekedés (sokan állítják a világ legrosszabbja), ennek semmi értelme nem lenne. Robogóval gyorsabban, egyszerűbben el lehet valahová jutni, mint a szanaszét repedezett, lyukakkal tartkított, gyakran baromi vizes úton.

Szerintem pár éve lehetett erre egy kísérlet, de nagyon gyorsan megbukott az elképzelés, mert nem volt életképes.

opati666 2016.01.28. 12:01:04

Összességében ez egy semmitmondó cikk...
süti beállítások módosítása